Mieszanka warzywna do zupy.

Zapewne każdy miał kiedyś sytuację, że podczas gotowania zupy zabrakło marchewki. Albo marchewka w lodówce trochę się zmarszczyła :) Nie lubię takiej sytuacji, gdy muszę lecieć do sklepu po jedną marchewkę. Dlatego jedna dobra duszyczka podrzuciła mi pomysł, jak mieć zawsze warzywa do zupy pod ręką. 







Postanowiłam zakonserwować moje warzywa solą. Solenie zapobiega rozwojowi drobnoustrojów, a także jest świetnym środkiem konserwującym. 
A co najważniejsze mam zawsze świeże i pachnące warzywa pod ręką. 


Składniki na jeden litrowy słoik:

*500g marchewki
*100g selera
*100g pietruszki
*100 pora  (jeśli ktoś lubi)
*200g soli


Przygotowanie:

Wszystko zetrzeć na grubych oczkach, wymieszać i odstawić na 24godz w słoiku. Po tym czasie można już dodać do zupy. Ja z racji jednego słoika przechowuje w lodówce. 
Należy tylko pamiętać, by później po dodaniu do zupy nie dosalać jej przed skosztowaniem. 






Posted in . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

9 Responses to Mieszanka warzywna do zupy.

  1. Ciekawy pomysł :)
    Ja lubię tacki z mixem jarzyn, tylko w tej formie kupuję włoszczyznę. Łupinki daję śwince morskiej a warzywa do zupy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. u mnei w domu też się taką jada :D

    OdpowiedzUsuń
  3. A to nie wychodzi za słone? Bo ilość 200g soli to jakaś mi się duża wydaje /ale pewnie tylko mi:)/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ma być od 10%do 20% soli
      jak damy 20% to mamy pewność że nic się nie popsuje
      no i z powodu ilości dlatego pisałam, by przed przyprawieniem zupy spróbować ją, nie dodawać od razu soli :)

      Usuń
    2. też bałabym się, że wyjdzie na słone :)

      Usuń
  4. Świetny pomysł. Mi bardzo często brakuje marchewki:) Muszę zrobić, będę miała zapas.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja taką mieszankę po prostu mrożę. Układam luźno w woreczkach, żeby można było spokojnie odkroić taki kawałek jaki nam potrzebny, a odpadają nam wątpliwości co do soli ;o)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)
Zapraszam do grona obserwujących.

Popular Posts

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.