Szybki pszenny chleb na zakwasie z dodatkiem drożdży.

Przyszedł czas i na chleb na zakwasie. Podejście do zakwasu robiłam dwukrotne, gdyż wyjechałam i nie schowałam go do lodówki :/ Więc po drugim podejściu wiedziałam, że już czas na chleb na zakwasie. Od razu piszę, że nie taki diabeł straszny jak go malują :) Drożdże są w przepisie byśmy nie musieli czekać 12h na wyrośnięcie ciasta, a co gwarantuje nam też, że chleb się uda.






Składniki:

*500g mąki pszennej
*1ł soli
*300g wody
*8g świeżych drożdży
*150g zakwasu z mąki żytniej razowej


Przygotowanie:

Wymieszać wszystkie składniki w dużej misce. Z drożdży w tym przypadku rozczynu nie robiłam. Jak ciasto będzie jednolite, odstawić w ciepłe miejsce na 2h.






Po 2h ciasto wyciągnąć i kilka razy ugnieść. Ja do ponownego wyrośnięcia przełożyłam do koszyczka na dodatkową godzinę. 







Po tym czasie, wyłożyłam ciasto na blachę wysypaną mąką. Nacięłam z góry i posmarowałam oliwą. 






Piekarnik należy nagrzać do 210 stopni, do środka włożyć foremkę napełnioną wodą. Ja do tego celu użyłam keksówki, którą położyłam na dnie piekarnika. Piec należy 40 minut. 

Po wyciągnięciu z piekarnika studzić na kratce, ja do tego celu jako podpórek do studzenia używam drewnianych desek do krojenia. 







Chleb wyszedł pyszny, lepszy niż z piekarni :)




Smacznego! :)

Posted in . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

9 Responses to Szybki pszenny chleb na zakwasie z dodatkiem drożdży.

  1. Mniam ! Jak pysznie wygląda i na pewno smakuje <3
    Obserwujemy? Zacznij! ♥
    http://re-belious.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie mogę tu zaglądać, bo się głodna robię:)

    OdpowiedzUsuń
  3. jejku az mi slinka cieknie :)))) Tez bym zrobila ale gdzie ja tu we Franci znajde drozdze buuuuuuu marzy mi sie taki chlebek a nie bagietki suche jak kamien :(((

    OdpowiedzUsuń
  4. chyba mnie zmotywowałaś do zrobienia takiego :) mniam
    pozdrawiam
    woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. sam jego smak już motywuje do kolejnych :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczny chlebek. Musi być wyjątkowo smaczny.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)
Zapraszam do grona obserwujących.

Popular Posts

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.