Przetwory z pigwy.

     Uwielbiam prezenty w postaci przetworów i owoców/warzyw działkowych. Sama niestety w dalszym ciągu poszukuję mojego kawałka do uprawy, więc zaopatruje się
w materiał roboczy w małym wiejskim warzywniaku. Tym razem dostałam w prezencie pigwy, od razu przypomniała mi sie pigwa, która robi moja ciocia do herbaty.  Więc nie chciałam zmarnować tak rzadkiego dla mnie owocu.








Przepis jest bardzo prosty:

Składniki:

*900g pigwy (obranej, w kawałkach, bez gniazd nasiennych)
*300gr cukru (zawsze 1/3 cukru w proporcji do pigwy)


Przygotowanie:

Pigwe przepuszczamy przez grube oczka. Używamy do tego albo maszynki, albo robota kuchennego. Ja użyłam robota . Dodajemy cukier, po wymieszaniu przekładamy do słoików. Najlepiej małych. Pasteryzujemy 20min. 
Więcej cukru nie ma sensu, gdyż zapewne wyda nam się pigwa kwaśna i dodamy cukru do herbaty.

Smacznego!


Posted in , , , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Dziękuję za komentarz :)
Zapraszam do grona obserwujących.

Popular Posts

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.